Hva betyr faktureringsgrad for deg som driver treningssenter?

Av Magnus Sellevold 31. januar 2019

De fleste som driver et treningssenter har i dag et aktivt forhold til hvor mange medlemmer senteret har. Dette er et viktig måltall som blant annet brukes til å beregne senterets inntektsgrunnlag og krav til areal. Men et tall som er vel så viktig å notere seg er faktureringsgrad. Hva er faktureringsgrad og hvorfor er dette tallet viktig for deg som driver treningssenter?
Les mer ›

Temaer: Månedens KPI, Drift og lønnsomhet

De 6 viktigste treningskonferansene du bør få med deg i 2019

Av Lisa Mausethagen 23. januar 2019

Hvilke trening- og fitnesskonferanser bør du delta på i 2019 for å holde deg oppdatert på trender og kompetanse?  Vi har laget en oversikt med de viktigste arrangementene i inn- og utland.   

Les mer ›

Temaer: Trening

Resepsjonstapet – hvor overskuddet til treningssenteret forsvinner

Av Lisa Mausethagen 9. januar 2019

Det er ikke uvanlig at ansatte på treningssenter lar medlemmer slippe unna treningsavgiften og påfører senteret ekstra kostnader, fordi de ikke har den faglige kompetansen som trengs for å takle situasjoner i resepsjonen på riktig måte. Vi kaller det "resepsjonstapet".

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

De 5 mest leste artiklene i bloggåret 2018

Av Tine Okstad Vie 27. desember 2018

Vi avslutter 2018 med å se tilbake på de fem mest leste artiklene i året som gikk.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Månedens KPI - Tilkomst av nye medlemmer vs tap av medlemmer

Av Hugo Mølmesdal 19. desember 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Månedens KPI, Drift og lønnsomhet

9 tips til årsoppgjøret for treningssenteret

Av Liv-Reidun Bergseth 14. desember 2018

Året nærmer seg slutten, og vi vet alle hva som venter ved starten av et nytt år: Årsoppgjøret. Gjennom årets to siste måneder får kundesenteret vårt mange henvendelser om nettopp dette. Tidvis fortvilte senterledere synes årsoppgjøret er både omfattende og tidkrevende. Er du smart, kan du allerede nå i desember skaffe deg en god oversikt over hva som er viktig å dokumentere i balansen, slik at du i januar kan fokusere mest på å skaffe nye medlemmer til treningssenteret ditt.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Slik går du frem når medlemmet ikke har betalt

Av Lisa Mausethagen 5. desember 2018

Et medlem er på vei inn gjennom resepsjonen, og du vet at vedkommende ikke har betalt den siste treningsavgiften. Kanskje han eller hun har flere ubetalte fakturaer hos deg. Hva gjør du?

Les mer ›

Temaer: Betaling, Drift og lønnsomhet, Outsourcing

Månedens KPI -  Kundefrafall (Churn)

Av Hugo Mølmesdal 28. november 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Månedens KPI, Drift og lønnsomhet

Slik treffer du nye målgrupper for treningssenteret ditt

Av Lisa Mausethagen 23. november 2018

For de fleste medlemmene på treningssenteret ditt er ikke spørsmålet om de skal trene, men hvor de skal trene. Satt på spissen foregår det en kontinuerlig dragkamp mellom treningssentrene i et område om de samme medlemmene. Har du vurdert muligheten for å utvide markedet ditt med nye målgrupper?

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Slik lager du gode avtaler med arbeidsgivere som betaler for treningen

Av Lisa Mausethagen 19. november 2018

Betalt trening er et populært ansattgode, og stadig flere arbeidsgivere ser verdi av å betale for at arbeidstakerne holder seg i form. Her er det du trenger å vite for å inngå avtaler med arbeidsgivere som betaler for at ansatte kan trene på senteret ditt.

Les mer ›

Temaer: Betaling

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er CrediCare sin blogg for treningsbransjen. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv drift av senter.

Besøk også credicare.no

  Følg oss på Facebook

Gratis e-bok: Slik får du et mer lønnsomt treningssenter

Siste innlegg

Søk i bloggen