Senterdrift

Hvorfor tilby medlemsservice?

Publisert 28. april 2023

Kundeservice, er et viktig element for alle som selger en vare eller tjeneste. Fornøyde medlemmer er flinke betalere, og vil returnere til treningssenteret gang på gang. Du skal heller ikke se bort ifra at de også deler positive tilbakemeldinger og erfaringer med menneskene rundt seg. Men, hva er det som gjør at medlemmene dine er fornøyde?  

Les mer ›

Medlemmet betaler ikke, hva gjør jeg?

Publisert 6. mars 2023



Det å drifte et treningssenter kan i perioder være både vanskelig og krevende, men også givende og gøy. Likevel kan det være tilfeller hvor du kanskje må ta på deg flere hatter og ansvarsoppgaver innen områder du nødvendigvis ikke besitter kompetanse på selv. Du som driver treningssenter er jo opptatt av trening, helse, service og tett medlemskontakt, men å gjennomføre de administrative oppgavene og sikre lønnsomheten er kanskje ikke av dine favorittoppgaver? 

Les mer ›

Temaer: Trening, Automatisering og digitalisering, Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet

8 tips til lokal markedsføring av treningssenteret ditt!

Publisert 26. januar 2023

Konkurransen blant treningssentrene er tøff. Du risikerer å miste medlemmer til konkurrende sentre – og omvendt: du kan kapre noen fra konkurrentene dine. Men hvordan får du egentlig tak i nye medlemmer?

Les mer ›

Temaer: Trening, Markedsføring, Drift og lønnsomhet

Slik treffer du nye målgrupper for treningssenteret ditt

Publisert 15. desember 2022

Du står alltid i fare for å miste noen medlemmer til konkurrerende senter - og omvendt; du kaprer noen fra dine konkurrenter. Men omsetningsvekst blir det sjelden av en slik bytteprosess. Derfor er det viktig å tenke nye målgrupper også. 

Les mer ›

En PT sin rolle i et senter for fremtiden

Publisert 19. september 2022

Å drive et eget treningssenter er ikke alltid så enkelt som det kan se ut. Mange tror at bare fordi man er glad i trening så er det å drive sitt eget senter enkelt – men dette er dessverre langt fra sannheten.

Les mer ›

Temaer: Gjesteinnlegg

Et senter for fremtiden

Publisert 7. september 2022



Å drive et eget treningssenter er ikke alltid så enkelt som det kan se ut. Mange tror at bare fordi man er glad i trening så er det å drive sitt eget senter enkelt – men dette er dessverre langt fra sannheten.

Les mer ›

Temaer: Gjesteinnlegg

Har du god forretningsforståelse? Test hvor mange business-uttrykk du kan

Publisert 25. juli 2022



Driver du et lønnsomt treningssenter, har du god forståelse for forretningsdrift. Men husker du hva de ulike begrepene egentlig betyr? Test ferdighetene dine med quizen nedenfor.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Driver du treningssenter? Her er 8 business-uttrykk du bør kunne

Publisert 28. juni 2022



Hvis du driver et treningssenter og er glødende opptatt av trening og helse, er du godt kjent med uttrykk som anaerob og aerob trening, cardio og core, intervall, vektbalanse og styrketrening. Men hvor mye kan du egentlig om KPI, ROI, likviditet og markedsstrategi? Og er BMI egentlig like viktig som CRM for å oppnå fornøyde medlemmer?

Les mer ›

Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet

10 spørsmål nye medlemmer vil ha svar på før de signerer avtale

Publisert 31. mai 2022

Konkurransen blant treningssentrene er tøff, og du må vinne nye medlemmer på flere ulike stadier i beslutningsprosessen før du kan feire nye signeringer. En viktig del av jobben din er å overbevise de som er klare til å ta en beslutning, slik at de velger ditt senter.

Les mer ›

Temaer: Trening, Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet

Oppnå bedre resultat med smarte målinger (KPI’er)

Publisert 27. april 2022

For alle som er opptatt av trening og gode resultater er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene - det samme gjelder for den daglige driften av et treningssenter. Under finner du en liste på 11 målbare suksesskriterier (KPI’er) knyttet til betaling, innfordring og medlemsoppfølging som er med på å påvirke resultatet til  senteret ditt. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er en blogg fra CrediCare – en del av Convene. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv senterdrift.

  Følg oss på Facebook

New call-to-action

Siste innlegg

Søk i bloggen