Actic-treningssenter-8-2

Mange treningssenter ønsker å bidra til bedre folkehelse og vie mer tid til sine medlemmer. Actic frigjør mye tid til å oppfylle oppdraget sitt.

Med sine 26 treningssentre i Norge og mer enn 230.000 medlemmer i fire land, har treningssenterkjeden Actic flere tusen medlemmer å følge opp og ta vare på i treningshverdagen. CrediCare bistår Actic med betaling, fakturering og kundeoppfølging- slik at treningssenterkjeden kan benytte mest mulig tid på det de er gode på- nemlig trening og folkehelsearbeid.

Actic ønsker å skape et friskere samfunn ved å inspirere og engasjere til bedre helse og økt velvære.

Senter tilknyttet svømmebasseng har hele tiden vært nisjen til Actic, og den skal de fortsette med.

  • Actic er en av Norges største treningssenterkjeder.
  • Oppstart i Sverige i 1981, da under navnet Nautilus.
  • Har per dags dato 33.000 norske medlemmer, og 230.000 medlemmer internasjonalt.
  • Actic har flest medlemmer i Sverige.

I tillegg ønsker den svenskeide senterkjeden å være noe mer enn et tradisjonelt treningssenter, og legger mye tid i å følge opp sine medlemmer.

Actics leder for de norske treningssentrene, Johan Ingemarsson ved Actic Asker i Lensmannslia, har i
mer enn tolv år bidratt med å få folk opp av sofaen.
Han forteller at arbeidshverdagen er en helt annen enn om kjeden også skulle administrert en egen betalingsløsning, og selv fulgt opp utestående betalinger.

Tid til relasjonsbygging

Fremover fortsetter senterkjeden å støtte og bygge opp de som trener hos dem. Derfor jobber Ingemarsson for å skape opplevelser for medlemmene sine. Utenom gruppetimer innendørs, arrangerer de jevnlige konkurranser og utendørsaktiviteter som plogging og bootcamps. Her får instruktørene og de personlige trenerne tid til å formidle kunnskapene sine, og de engasjerer medlemmene på en annen måte. Treningen blir mer lystbetong og medlemmene blir mer motivert til å delta og gjennomføre målene de har satt seg.

Løsningene vi i CrediCare har levert til Actic siden 2003, er et viktig hjelpemiddel for å oppfylle målene Actic setter for seg selv.

- Dette samarbeidet har mye å si for tiden til treningssentrene våre. En får brukt mer tid til andre ting. Det er til stor hjelp for vår kundeservice å kunne sette bort dette arbeidet, sier Ingemarsson. Han opplever at ansatte og kundesentrene får mer tid til å;

  • Følge opp medlemmer
  • Utvikle sentrene
  • Utføre og følge opp andre administrative oppgaver

LES OM: La andre kreve inn treningsavgiften? Suksessfaktorer ved outsourcing

Fagfolk svarer medlemmene

For senterkjeden er det gull verdt å ha en totalleverandør som både leverer betalingsløsninger og kundeoppfølging til alle treningssentrene deres. Medlemmer som har spørsmål om betaling kan ringe direkte til oss i CrediCare og få svar fra kyndige kundebehandlere.

Grunnet strenge innsynsregler var det vanskelig for senterkjeden å se hele bildet den gangen de fulgte opp selv, og medlemmer opplevde å få ulike svar alt ettersom hvem som var på jobb da medlemmet tok kontakt. Senterkjeden valgte å heller gi sine ansatte og ekstrahjelper kunnskap om trening, og satte bort betalingsoppfølgingen i tillegg til hele betalingsprosessen. Medlemmene får i dag derfor svar fra fageksperter innen både betaling og trening.

Actic-treningssenter-2
- Vi har det samme verdisettet når det gjelder god kundeservice, sier leder for Actics norske treningssentre, Johan Ingemarsson, om samarbeidet med CrediCare.

- For oss gir det en trygghet i å vite at våre medlemmer treffer en kundebehandler som gir gode svar basert på lover og regler, og hjelper medlemmer med betalingsutfordringer, sier Ingemarsson.

LES MER: Hva og hvem møter medlemmer som ikke betaler

Gode verdier

Samarbeidet med oss fungerer svært godt ifølge Ingemarsson. Han mener Actic og CrediCare deler de samme verdiene og målene om å yte god kundeservice.

For senterkjeden er det viktig at de kjenner seg sikre på at medlemmene er i trygge hender, og at medlemmene får svar på det de ønsker å vite. Han anbefaler andre kjeder og treningssentre om å investere i kundeoppfølging og betalingsløsninger fra en leverandør de stoler på.

Gratis guide: Sjekk dette for du velger betalingspartner for treningssenteret