Britt_jeanette_F_191022_4

Kundeservice, er et viktig element for alle som selger en vare eller tjeneste. Fornøyde medlemmer er flinke betalere, og vil returnere til treningssenteret gang på gang. Du skal heller ikke se bort ifra at de også deler positive tilbakemeldinger og erfaringer med menneskene rundt seg. Men, hva er det som gjør at medlemmene dine er fornøyde?  

Noen medlemmer ser seg fornøyde med at senteret ditt tilbyr et bra frivektsområde, morsomme gruppetimer eller at du har et spa-område. Andre setter pris på senterets lokasjon, gratis parkering og flinke og imøtekommende ansatte. Men hva er det de alle har til felles? De ønsker god service - på og utenfor treningssenteret!


Hva er egentlig medlemsservice? 
Medlemsservice er din medspiller som sørger for at du og dine medlemmer blir ivaretatt gjennom flere ledd! Dette innebærer at CrediCare sitt system snakker sammen med medlemssystemet ditt. Med denne integrasjonen sørger vi for at systemet alltid er oppdatert og du får betalt når du skal. Et annet ledd i vår medlemsservice er menneskene. Vårt kundesenter besvarer ulike spørsmål medlemmene dine måtte ha om betaling, slik at du kan fokusere tiden på annet. 


Hvordan sørger vi for god medlemsservice?
Den gode opplevelsen er viktig i alle kontaktpunkter. Også gjennom den servicen vi som betalingspartner har mot dine medlemmer. Med lang erfaring i bransjen bidrar vår medlemsservice til en stødig og trygg håndtering av henvendelser både gjennom telefon, e-post og portal, på både store og små spørsmål, som medlemmet måtte ha knyttet til medlemskapet sitt.

Medlemmene dine kan ha mange forskjellig spørsmål. Både om medlemskapet generelt, eller om betaling. Nedenfor har vi listet opp noen typiske spørsmål medlemmer ofte har om betaling: 

    • Hvilken periode gjelder fakturaen for?  
    • Hvilken betalingsinformasjon skal jeg bruke?
    • Hva er oppsigelsesmåned og siste faktura?
    • Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?
    • Hvorfor kan jeg ikke bruke fast trekk for betaling?
    • Er fast trekk det samme som AvtaleGiro?
    • Hvordan blir det med betaling dersom jeg vil fryse medlemskapet mitt?  
    • Hvordan inngår jeg en nedbetalingsavtale?
    • Hvor finner jeg oversikt over mine utestående? 
       

LES OGSÅ: Medlemmet betaler ikke, hva gjør jeg?


Vi finner alltid en løsning
I alle samtaler vi har med medlemmene dine har vi et stort fokus på en løsning. Kompetanse, empati og formidlingsevne er avgjørende for å kunne utøve verdiskapende og god medlemsservice. For det enkelte medlemmet kan det være vanskelig og utfordrende å befinne seg i en situasjon hvor man ikke har betalt, eller ikke klarer å gjøre opp for seg. Dette er noe vi har erfaring med, og vi skjønner det kan oppleves skremmende. Vi er fleksible, og i mange tilfeller kan vi gi en utsettelse på en betaling. Alternativt kan vi sette opp en nedbetalingsplan for å hjelpe medlemmene med å få endene til å møtes.  


LES OGSÅ: 5 tips før du velger betalingspartner for treningssenteret ditt


Full oversikt i medlemsportal
Flere og flere ønsker selvbetjente løsninger som er tilgjengelige til enhver tid. Medlemsportalen samler alt på et sted, og medlemmene dine kan blant annet:  

    • Betale forfalte medlemsavgifter
    • Legge inn avtale om betaling på en valgt dato
    • Lage nedbetalingsplan når de ikke klarer å betale alt på en gang
    • Legge inn detaljer for utført betaling og laste opp kvittering 
       

I tillegg kan medlemmene dine kontakte oss på telefon og e-post dersom de ønsker å komme i kontakt med en kundebehandler. Våre tjenester skal være med på å gjøre terskelen lav, for å ta kontakt. Både når det gjelder spørsmål rundt medlemskapet og betaling.  

Profesjonell medlemsoppfølging
Vi er veldig opptatt av å ha en god dialog og hjelpe medlemmene våres så godt det lar seg gjøre.  Derfor er det ekstra stas når vi får gode tilbakemeldinger fra medlemmene dine som tar kontakt. Her er noen av tilbakemeldingene vi har fått den siste tiden:  

    • Faglig dyktig, løsningsorientert, rask, behagelig å snakke med, god kundeservice
    • Hyggelig, hjelpsom og rask mann på telefonen👍
    • Flott samtale med dem og fått ordne oppløsning med regning
    • Kjekke og hjelpsomme folk :)
    • Hyggelig og profesjonell opplevelse
    • Hjelpsom, konstruktiv og løsningsorientert. Kjempegod hjelp på tlf
    • Hyggelig og oppklarende samtale. God service
    • Svar på spørsmål i løpet av 2 min. Glimrende, og hyggelig call-senter
       

Etter endt kommunikasjon med medlemmene dine, vil alle få muligheten til å gi en score på den servicen de mottok. Så langt i år har vi en score på 5,2 av 6, som vi er utrolig stolte over. Dette samt tilbakemeldingene over, gir oss massevis av motivasjon og stå-på-vilje til å levere første klasses kundeservice videre for dine medlemmer og ditt senter.   

LES OGSÅ: Velg en profesjonell betalingspartner

Med medlemsservice fra CrediCare sparer treningssenteret verdifull tid. Vi arbeider hver dag med å levere den gode opplevelsen som bidrar til at dine medlemmer får betalt for seg, og ditt treningssenter blir enda mer lønnsomt!

Vil du høre mer om våre produkter og tjenester? Da kan du ta kontakt med oss her! 

New call-to-action