Kundeservice, er et viktig element for alle som selger en vare eller tjeneste. Fornøyde medlemmer er flinke betalere, og vil returnere til treningssenteret gang på gang. Du skal heller ikke se bort ifra at de også deler positive tilbakemeldinger og erfaringer med menneskene rundt seg. Men, hva er det som gjør at medlemmene dine er fornøyde?
Det å drifte et treningssenter kan i perioder være både vanskelig og krevende, men også givende og gøy. Likevel kan det være tilfeller hvor du kanskje må ta på deg flere hatter og ansvarsoppgaver innen områder du nødvendigvis ikke besitter kompetanse på selv. Du som driver treningssenter er jo opptatt av trening, helse, service og tett medlemskontakt, men å gjennomføre de administrative oppgavene og sikre lønnsomheten er kanskje ikke av dine favorittoppgaver?
Temaer: Trening, Automatisering og digitalisering, Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet
Konkurransen blant treningssentrene er tøff. Du risikerer å miste medlemmer til konkurrende sentre – og omvendt: du kan kapre noen fra konkurrentene dine. Men hvordan får du egentlig tak i nye medlemmer?
Temaer: Trening, Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Du står alltid i fare for å miste noen medlemmer til konkurrerende senter - og omvendt; du kaprer noen fra dine konkurrenter. Men omsetningsvekst blir det sjelden av en slik bytteprosess. Derfor er det viktig å tenke nye målgrupper også.
Å drive et eget treningssenter er ikke alltid så enkelt som det kan se ut. Mange tror at bare fordi man er glad i trening så er det å drive sitt eget senter enkelt – men dette er dessverre langt fra sannheten.
Temaer: Gjesteinnlegg
Å drive et eget treningssenter er ikke alltid så enkelt som det kan se ut. Mange tror at bare fordi man er glad i trening så er det å drive sitt eget senter enkelt – men dette er dessverre langt fra sannheten.
Temaer: Gjesteinnlegg
Driver du et lønnsomt treningssenter, har du god forståelse for forretningsdrift. Men husker du hva de ulike begrepene egentlig betyr? Test ferdighetene dine med quizen nedenfor.
Temaer: Drift og lønnsomhet
Hvis du driver et treningssenter og er glødende opptatt av trening og helse, er du godt kjent med uttrykk som anaerob og aerob trening, cardio og core, intervall, vektbalanse og styrketrening. Men hvor mye kan du egentlig om KPI, ROI, likviditet og markedsstrategi? Og er BMI egentlig like viktig som CRM for å oppnå fornøyde medlemmer?
Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Konkurransen blant treningssentrene er tøff, og du må vinne nye medlemmer på flere ulike stadier i beslutningsprosessen før du kan feire nye signeringer. En viktig del av jobben din er å overbevise de som er klare til å ta en beslutning, slik at de velger ditt senter.
Temaer: Trening, Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet
For alle som er opptatt av trening og gode resultater er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene - det samme gjelder for den daglige driften av et treningssenter. Under finner du en liste på 11 målbare suksesskriterier (KPI’er) knyttet til betaling, innfordring og medlemsoppfølging som er med på å påvirke resultatet til senteret ditt.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI