Senterdrift.no

Oppfølging av nye medlemmer på AvtaleGiro

Publisert 7. august 2017

Hver måned kommer nesten en av ti AvtaleGiroer i retur til norske treningssentre fordi avtalen ikke er godkjent og aktivisert av medlemmet. Dette går det an å gjøre noe med.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet

Bør treningssenteret kredittsjekke medlemmene?

Publisert 31. juli 2017

Kredittsjekk eller ikke? Er det bare en ekstra kostnad å gjennomføre kredittvurdering på nye medlemmer eller får du faktisk igjen for investeringen?

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

Hva og hvem møter medlemmer som ikke betaler?

Publisert 24. juli 2017

Har du noen gang lurt på hva og hvem som møter medlemmene dine når de blir overlatt til et inkassobyrå? Bli med inn på kontaktsenteret vårt i CrediCare!

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

Derfor er det viktig å ha riktige opplysninger om medlemmene fra start

Publisert 10. juli 2017

Vær nøye når du registrerer opplysninger om nye medlemmer på treningssenteret ditt. Det du samler inn av informasjon i denne runden er en viktig del av grunnlaget for et godt kundeforhold.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering, Markedsføring, Drift og lønnsomhet

Treningssentrene får bedre betalt i juni

Publisert 19. juni 2017

I disse dager utbetales ferie- og skattepenger til Ola og Kari Normann. Hvordan kan du påvirke medlemmene til å gjøre opp utestående til ditt treningssenter i juni?

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

Dette bør du som leder eller styremedlem vite om betaling på treningssenter

Publisert 22. mai 2017

Nøkkelen til lønnsom drift av treningssenter ligger i stor grad internt, i rutiner og ansattes kompetanse. Som leder eller involvert i styre for et treningssenter er det noen grunnleggende ting du bør vite om betaling og prosesser rundt innkreving av treningsavgift.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

La andre kreve inn treningsavgiften? Suksessfaktorer ved outsourcing.

Publisert 15. mai 2017

Å sette bort fakturering, purring, inkasso og andre prosesser rundt innkreving av treningsavgift til en ekstern tjenesteleverandør er ikke komplisert. Det er likevel noen faktorer som øker sannsynligheten for at du (og medlemmene dine) blir mer fornøyd med outsourcing.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

Derfor bør du sette bort hele innkrevingen av treningsavgiften (ikke bare inkasso)

Publisert 24. april 2017

Å drive med innfordringer er krevende, og derfor velger de aller fleste treningssenter å sette bort purring og inkasso til profesjonelle inkassoselskaper. Men ikke alle er klar over er at det kan være mye å hente på å sette ut oppgaver i betalingsprosessen enda tidligere.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet

Regler for når du kan purre medlemmene og hva du kan kreve i gebyr

Publisert 3. april 2017

Purring blir av mange oppfattet som noe negativt, men egentlig er det kun en påminnelse om at faktura ikke er betalt. Her er det du trenger å vite om regler rundt purring og purregebyr.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

Inkasso er et faktum – slik redder du kundeforholdet

Publisert 23. januar 2017

Hva gjør du når et medlem ved ditt treningssenter ikke viser vilje til å gjøre opp regningen? Her er noen råd for å unngå at inkassosaker ødelegger forholdet til medlemmene dine.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er en blogg fra CrediCare – en del av Convene. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv senterdrift.

  Følg oss på Facebook

Gratis e-bok: Slik får du et mer lønnsomt treningssenter

Siste innlegg

Søk i bloggen