Senterdrift.no

God service gir senteret ditt et viktig konkurransefortrinn

Publisert 16. oktober 2019



Treningssenterets beste virkemiddel for å bevare antall medlemmer og skape grunnlag for videre vekst, er å yte god service til medlemmene sine.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Slik skaper du trivsel på treningssenteret

Publisert 21. august 2019



Treningssesongen er i gang og nye og gamle medlemmer strømmer til treningssentrene. Hva gjør du for å skape god trivsel og øke ditt omdømme? Vi har samlet et knippe tips fra Level treningssenter i Tønsberg.
 
Les mer ›

Temaer: Trening, Drift og lønnsomhet

Hvem har utestående krav og hvordan forebygge

Publisert 7. august 2019



Hoper det seg opp med utbetalte avdrag i systemet ditt, må du gjøre noe med det før eller siden. Vi forteller deg hvordan. 
Les mer ›

Temaer: Effektiv drift, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Frisk opp medlemsbasen din

Publisert 26. juni 2019

Får du ikke kontakt med et medlem på telefon eller epost? Da er det kanskje lenge siden medlemmet har oppdatert kontaktinformasjonen sin hos dere.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Spar tid og ressurser med AvtaleGiro

Publisert 30. april 2019

Stadig flere inngår avtaler om automatisk betaling av faste avgifter som strøm, telefon, forsikring – og trening. Til tross for fremvekst av stadig nye betalingstjenester fremstår AvtaleGiro fremdeles som den enkleste og mest effektive betalingsmetoden for betaling av treningsavgift.

Les mer ›

Temaer: Trening, Betaling, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hva betyr betalingsgrad før purring?

Publisert 15. mars 2019


 
For å sikre god likviditet og forutsigbarhet er treningssenteret ditt avhengig av at medlemmene betaler treningsavgiften når de skal. Gjør de det, har treningssenteret ditt en høy betalingsgrad. 

Les mer ›

Temaer: Effektiv drift, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hva betyr faktureringsgrad for deg som driver treningssenter?

Publisert 31. januar 2019

De fleste som driver et treningssenter har i dag et aktivt forhold til hvor mange medlemmer senteret har. Dette er et viktig måltall som blant annet brukes til å beregne senterets inntektsgrunnlag og krav til areal. Men et tall som er vel så viktig å notere seg er faktureringsgrad. Hva er faktureringsgrad og hvorfor er dette tallet viktig for deg som driver treningssenter?
Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Resepsjonstapet – hvor overskuddet til treningssenteret forsvinner

Publisert 9. januar 2019

Det er ikke uvanlig at ansatte på treningssenter lar medlemmer slippe unna treningsavgiften og påfører senteret ekstra kostnader, fordi de ikke har den faglige kompetansen som trengs for å takle situasjoner i resepsjonen på riktig måte. Vi kaller det "resepsjonstapet".

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

De 5 mest leste artiklene i bloggåret 2018

Publisert 27. desember 2018

Vi avslutter 2018 med å se tilbake på de fem mest leste artiklene i året som gikk.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet

Månedens KPI - Tilkomst av nye medlemmer vs tap av medlemmer

Publisert 19. desember 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er en blogg fra CrediCare – en del av Melin Group. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv senterdrift.

  Følg oss på Facebook

Gratis e-bok: Slik får du et mer lønnsomt treningssenter

Siste innlegg

Søk i bloggen