Senterdrift.no

Hvem har utestående krav og hvordan forebygge

Publisert 7. august 2019



Hoper det seg opp med utbetalte avdrag i systemet ditt, må du gjøre noe med det før eller siden. Vi forteller deg hvordan. 
Les mer ›

Temaer: Effektiv drift, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Spar tid og ressurser med AvtaleGiro

Publisert 30. april 2019

Stadig flere inngår avtaler om automatisk betaling av faste avgifter som strøm, telefon, forsikring – og trening. Til tross for fremvekst av stadig nye betalingstjenester fremstår AvtaleGiro fremdeles som den enkleste og mest effektive betalingsmetoden for betaling av treningsavgift.

Les mer ›

Temaer: Trening, Betaling, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hva betyr betalingsgrad før purring?

Publisert 15. mars 2019


 
For å sikre god likviditet og forutsigbarhet er treningssenteret ditt avhengig av at medlemmene betaler treningsavgiften når de skal. Gjør de det, har treningssenteret ditt en høy betalingsgrad. 

Les mer ›

Temaer: Effektiv drift, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hva betyr faktureringsgrad for deg som driver treningssenter?

Publisert 31. januar 2019

De fleste som driver et treningssenter har i dag et aktivt forhold til hvor mange medlemmer senteret har. Dette er et viktig måltall som blant annet brukes til å beregne senterets inntektsgrunnlag og krav til areal. Men et tall som er vel så viktig å notere seg er faktureringsgrad. Hva er faktureringsgrad og hvorfor er dette tallet viktig for deg som driver treningssenter?
Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Månedens KPI - Tilkomst av nye medlemmer vs tap av medlemmer

Publisert 19. desember 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Månedens KPI -  Kundefrafall (Churn)

Publisert 28. november 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Månedens KPI - Antall medlemmer på senteret

Publisert 26. oktober 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

12 smarte målinger og KPI'er for treningssenter

Publisert 1. mai 2017

Bruk av måltall og KPI’er (Key Performance Indicators) er en måte å følge med på at du driver senteret ditt effektivt, og når dine mål om vekst og lønnsomhet. Her lister vi hele tolv målbare nøkkelindikatorer som kan bidra til å løfte resultatene.

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er en blogg fra CrediCare – en del av Melin Group. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv senterdrift.

  Følg oss på Facebook

Gratis e-bok: Slik får du et mer lønnsomt treningssenter

Siste innlegg

Søk i bloggen