Senterdrift

Oppnå bedre resultat med smarte målinger (KPI’er)

Publisert 27. april 2022

For alle som er opptatt av trening og gode resultater er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene - det samme gjelder for den daglige driften av et treningssenter. Under finner du en liste på 11 målbare suksesskriterier (KPI’er) knyttet til betaling, innfordring og medlemsoppfølging som er med på å påvirke resultatet til  senteret ditt. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Slik åpner treningssenteret ditt opp fryste medlemskap

Publisert 17. juni 2021

Gjennom 2020 og 2021 har treningssenterbransjen opplevd lange nedstengningsperioder, og frys av medlemskap har vært et viktig virkemiddel for å unngå oppsigelser. Men hvordan får du medlemmene dine tilbake til treningssenteret?

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Ta høyde for tap på krav

Publisert 11. desember 2019



Fakturaer som ikke blir betalt bør du tapsføre. Hvis du ikke gjør det, lurer du deg selv.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Oppdag skjulte oppsigelser

Publisert 14. november 2019



Treningssenterets omsetning er helt avhengig av hvor mange medlemmer dere har, men ikke alle registrerte medlemmer kan telles med i regnestykket. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hvem har utestående krav og hvordan forebygge

Publisert 7. august 2019



Hoper det seg opp med utbetalte avdrag i systemet ditt, må du gjøre noe med det før eller siden. Vi forteller deg hvordan. 
Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Spar tid og ressurser med AvtaleGiro

Publisert 30. april 2019

Stadig flere inngår avtaler om automatisk betaling av faste avgifter som strøm, telefon, forsikring – og trening. Til tross for fremvekst av stadig nye betalingstjenester fremstår AvtaleGiro fremdeles som den enkleste og mest effektive betalingsmetoden for betaling av treningsavgift.

Les mer ›

Temaer: Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hva betyr betalingsgrad før purring?

Publisert 15. mars 2019


 
For å sikre god likviditet og forutsigbarhet er treningssenteret ditt avhengig av at medlemmene betaler treningsavgiften når de skal. Gjør de det, har treningssenteret ditt en høy betalingsgrad. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Hva betyr faktureringsgrad for deg som driver treningssenter?

Publisert 31. januar 2019

De fleste som driver et treningssenter har i dag et aktivt forhold til hvor mange medlemmer senteret har. Dette er et viktig måltall som blant annet brukes til å beregne senterets inntektsgrunnlag og krav til areal. Men et tall som er vel så viktig å notere seg er faktureringsgrad. Hva er faktureringsgrad og hvorfor er dette tallet viktig for deg som driver treningssenter?
Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Tilkomst av nye medlemmer vs tap av medlemmer

Publisert 19. desember 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Kundefrafall (Churn)

Publisert 28. november 2018

For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret. 

Les mer ›

Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er en blogg fra CrediCare – en del av Convene. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv senterdrift.

  Følg oss på Facebook

New call-to-action

Siste innlegg

Søk i bloggen