Fakturaer som ikke blir betalt bør du tapsføre. Hvis du ikke gjør det, lurer du deg selv.
Temaer: Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
Treningssenterets omsetning er helt avhengig av hvor mange medlemmer dere har, men ikke alle registrerte medlemmer kan telles med i regnestykket.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
Hoper det seg opp med utbetalte avdrag i systemet ditt, må du gjøre noe med det før eller siden. Vi forteller deg hvordan.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
Stadig flere inngår avtaler om automatisk betaling av faste avgifter som strøm, telefon, forsikring – og trening. Til tross for fremvekst av stadig nye betalingstjenester fremstår AvtaleGiro fremdeles som den enkleste og mest effektive betalingsmetoden for betaling av treningsavgift.
Temaer: Betaling og fakturering, Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
For å sikre god likviditet og forutsigbarhet er treningssenteret ditt avhengig av at medlemmene betaler treningsavgiften når de skal. Gjør de det, har treningssenteret ditt en høy betalingsgrad.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
De fleste som driver et treningssenter har i dag et aktivt forhold til hvor mange medlemmer senteret har. Dette er et viktig måltall som blant annet brukes til å beregne senterets inntektsgrunnlag og krav til areal. Men et tall som er vel så viktig å notere seg er faktureringsgrad. Hva er faktureringsgrad og hvorfor er dette tallet viktig for deg som driver treningssenter?
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
For alle som er opptatt av trening og gode resultater, er det viktig med tydelige mål og en klar strategi for å nå disse målene. Det samme gjelder for den daglige driften av treningssenteret.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI
Bruk av måltall og KPI’er (Key Performance Indicators) er en måte å følge med på at du driver senteret ditt effektivt, og når dine mål om vekst og lønnsomhet. Her lister vi hele tolv målbare nøkkelindikatorer som kan bidra til å løfte resultatene.
Temaer: Drift og lønnsomhet, Månedens KPI