Lurer du på hvordan medlemmene dine ønsker å ha det på treningssenteret ditt fremover, og hva som er viktig for at de skal returnere til treningssenteret ditt? Da bør du sende de en medlemsundersøkelse.
Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Bedre bruk av sosiale medier kan bedre omdømmet til treningssentrene, tror tekstdoktor og TREN19-foredragsholder Christine Calvert. Under årets store samling for treningssenterbransjen delte hun ti enkle tips til hvordan du kan lykkes i sosiale medier.
Temaer: Markedsføring
Hvilke trening- og fitnesskonferanser bør du delta på i 2019 for å holde deg oppdatert på trender og kompetanse? Vi har laget en oversikt med de viktigste arrangementene i inn- og utland.
Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Starte treningssenter eller la det være? En markedsanalyse gir deg svaret.
Publisert 20. november 2017
Når du skal beslutte om du skal starte eget treningssenter trenger du mer enn bare magefølelsen din. En markedsanalyse hjelper deg å avgjøre om idéen din er levedyktig eller ikke.
Temaer: Markedsføring
Hvor fornøyde eller misfornøyde er de som trener på senteret ditt? Hva er bra, og hva kan bli bedre? Her får du noen tips til hvordan gjennomfører en enkel spørreundersøkelse blant medlemmene dine.
Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Er ditt senter attraktivt og relevant for målgruppene dine, eller er du med på å holde liv i stereotypene som trekker ned omdømmet til bransjen? Det er mye du selv kan gjøre for å styrke merkevaren og omdømmet til treningssenteret ditt.
Temaer: Markedsføring
Hvilke seminarer og arrangementer finnes for deg som driver treningssenter?
Publisert 25. september 2017
Det finnes en rekke gode seminarer og arrangementer for treningssenterbransjen, og de aller fleste har et høyt fokus på faglig innhold og kompetanseheving. Her oppsummerer vi en rekke viktige og nyttige bransjetreff i både inn- og utland.
Temaer: Markedsføring, TREN, Drift og lønnsomhet
Sommeren er på hell, og like sikkert som skolestart starter knivingen mellom treningssentrene om nye medlemmer. Høstjakta er helt klart viktig, men pass på at du ikke mister de løpende oppgavene av syne!
Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Vær nøye når du registrerer opplysninger om nye medlemmer på treningssenteret ditt. Det du samler inn av informasjon i denne runden er en viktig del av grunnlaget for et godt kundeforhold.
Temaer: Betaling og fakturering, Markedsføring, Drift og lønnsomhet
Dette er et interessant spørsmål for alle som driver treningssenter: Hvor mye er det å tjene eller tape på å bytte ut ansatte med systemer og økt grad av selvbetjening for medlemmene?
Temaer: Markedsføring, Drift og lønnsomhet