Senterdrift.no

10 tips til godt innhold i sosiale medier

Publisert 10. april 2019



Bedre bruk av sosiale medier kan bedre omdømmet til treningssentrene, tror tekstdoktor og TREN19-foredragsholder Christine Calvert. Under årets store samling for treningssenterbransjen delte hun ti enkle tips til hvordan du kan lykkes i sosiale medier. 

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Omdømme

Starte treningssenter eller la det være? En markedsanalyse gir deg svaret.

Publisert 20. november 2017

Når du skal beslutte om du skal starte eget treningssenter trenger du mer enn bare magefølelsen din. En markedsanalyse hjelper deg å avgjøre om idéen din er levedyktig eller ikke.

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Starte treningssenter

Slik gjennomfører du en enkel medlemsundersøkelse

Publisert 31. oktober 2017

Hvor fornøyde eller misfornøyde er de som trener på senteret ditt? Hva er bra, og hva kan bli bedre? Her får du noen tips til hvordan gjennomfører en enkel spørreundersøkelse blant medlemmene dine.

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Drift og lønnsomhet

Ta kontroll over omdømmet til treningssenteret ditt

Publisert 16. oktober 2017

Er ditt senter attraktivt og relevant for målgruppene dine, eller er du med på å holde liv i stereotypene som trekker ned omdømmet til bransjen? Det er mye du selv kan gjøre for å styrke merkevaren og omdømmet til treningssenteret ditt. 

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Omdømme

Er «høstjakta» i gang på ditt treningssenter?

Publisert 21. august 2017

Sommeren er på hell, og like sikkert som skolestart starter knivingen mellom treningssentrene om nye medlemmer. Høstjakta er helt klart viktig, men pass på at du ikke mister de løpende oppgavene av syne!

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Drift og lønnsomhet

Derfor er det viktig å ha riktige opplysninger om medlemmene fra start

Publisert 10. juli 2017

Vær nøye når du registrerer opplysninger om nye medlemmer på treningssenteret ditt. Det du samler inn av informasjon i denne runden er en viktig del av grunnlaget for et godt kundeforhold.

Les mer ›

Temaer: Betaling, Markedsføring og CRM, Drift og lønnsomhet

Selvbetjening eller personlig service på ditt treningssenter?

Publisert 3. juli 2017

Dette er et interessant spørsmål for alle som driver treningssenter: Hvor mye er det å tjene eller tape på å bytte ut ansatte med systemer og økt grad av selvbetjening for medlemmene?

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Drift og lønnsomhet

Slik drar du fordel av at hver femte ansatt kan trene i arbeidstiden

Publisert 5. juni 2017

Statistisk sentralbyrå sin siste statistikk rundt fysisk aktivitet på arbeidsplassen viser at så mange som 20 prosent av norske arbeidstakere har tilbud om å trene i arbeidstiden. Hvordan kan du gjøre dette til en mulighet for ditt treningssenter?

Les mer ›

Temaer: Trening, Markedsføring og CRM

Små grep som kan hindre at medlemmene forsvinner fra treningssenteret

Publisert 10. april 2017

Det koster som regel langt mer å skaffe nye kunder enn å holde på de du har. Evnen til å ta vare på medlemmene og oppfatte signaler på at de er på vei ut, er svært viktig for omsetningen på senteret ditt. Her får du noen råd som kan hjelpe deg å snu medlemmene før de når utgangsdøra.

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM, Drift og lønnsomhet

Derfor bør treningssenteret ditt ha en egen blogg

Publisert 6. februar 2017

Markedet kryr av treningstilbud, konsepter og kampanjer. Hvordan skal akkurat ditt treningssenter bli lagt merke til og valgt av kunden? Hvordan skille seg ut, bli lagt merke til og bli foretrukket i dagens markedsføringsstøy?

Les mer ›

Temaer: Markedsføring og CRM

Om Senterdrift.no

Senterdrift.no er en blogg fra CrediCare – en del av Melin Group. Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene vi dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv senterdrift.

  Følg oss på Facebook

Gratis e-bok: Slik får du et mer lønnsomt treningssenter

Siste innlegg

Søk i bloggen